Δεν εγκαθιστούμε μόνο μια λύση αυτοματοποiησης, αλλά είμαστε Life Time Partners

Οι ανάγκες των επιχειρήσεων αλλάζουν διαρκώς και η στροφή σε έξυπνες και καινοτόμες λύσεις, που στηρίζονται στην ψηφιοποίηση, είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Την ίδια ώρα, η διαδικασία οργάνωσης και αποθήκευσης στις επιχειρήσεις αποτελεί μια δραστηριότητα που αλλάζει άρδην, με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις του χώρου να μεταβαίνουν σε αυτοματοποιημένες λύσεις.

Τα πλεονεκτήματα μιας πλήρους αυτοματοποιημένης αποθήκης είναι νομίζω σαφή. Πόσο εύκολη όμως πιστεύετε πως είναι η μετάβαση από τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας μιας αποθήκης σε μια νέα εποχή;

Στις μέρες μας, η μεγάλη αλλαγή ήρθε με το Cloud Computing, τα Big data και την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και βέβαια με την ενσωμάτωση ρομποτικών συστημάτων και αυτοματισμών (Automation & Robotics). Η εποχή ΑΙ μάς δίνει πλέον το εργαλείο να αξιοποιήσουμε με τον βέλτιστο τρόπο τα Big Data. Υιοθετώντας νέες τεχνολογίες στην επιχείρησή μας, έχουμε τη δυνατότητα να ανιχνεύσουμε και να ξεχωρίσουμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε περισσότερο για να βελτιώσουμε τη λειτουργία της, απομονώνοντας τον «θόρυβο». Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι μόνο θέμα υιοθέτησης τεχνολογιών. Περιλαμβάνει και άλλα συστατικά, όπως, για παράδειγμα, εταιρικές διαδικασίες, ανθρώπους, συνεργάτες, μα πάνω απ’ όλα μια νέα κουλτούρα που οφείλει να αποκτήσει κάθε εταιρεία που θέλει να πετύχει τη μετάβασή της στην ψηφιακή εποχή. Καταρρίπτεται, λοιπόν, ο μύθος της μείωσης των θέσεων απασχόλησης, απλώς οι ανθρώπινες δεξιότητες αλλάζουν, όπως έχει συμβεί με όλες τις επαναστάσεις που διαμόρφωσαν τη σημερινή επιχειρηματικότητα και κοινωνία, όπως η Αγροτική, η Βιομηχανική, η Ψηφιακή κ.ά.

Βλέπετε μια εποχή στο μέλλον με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση;

Θα έλεγα ότι είναι πιο ρεαλιστικό να μιλάμε για μια νέα εποχή όπου η ανθρώπινη παρέμβαση θα διοχετεύεται όλο και περισσότερο σε δημιουργικούς τομείς που φέρουν προστιθέμενη αξία. Για παράδειγμα, η χρήση συνεργατικών ρομπότ ή και πλήρως αυτόματων συστημάτων, τα οποία η εταιρεία μας προτείνει ως λύσεις, μειώνουν το κόστος λειτουργίας της αποθήκης και γενικότερα της εφοδιαστικής αλυσίδας, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των απασχολούμενων ανθρώπων σε χειρωνακτικές εργασίες. Τα λάθη σχεδόν εκμηδενίζονται και οι απαιτούμενοι χώροι μειώνονται σημαντικά λόγω της μεγάλης πυκνότητας που προσφέρουν τα συστήματα αυτοματισμού . Αλλά, όπως προανέφερα, η νέα εποχή φέρνει καινούργιες θέσεις εργασίας με στόχο την αξιοποίηση των νέων αυτών λύσεων και τη δημιουργία προστιθεμένης αξίας σε ολόκληρο τον κύκλο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Φυσικά ο Όμιλος VOYATZOGLOU ως πάροχος στέκεται αρωγός σε όλη αυτή την προσπάθεια. Δεν αυτοπροσδιοριζόμαστε μόνο ως προμηθευτές και εγκαταστάτες μιας λύσης αυτοματοποίησης αλλά ως Life Time Partners, διότι κάθε έργο που στηρίζεται στην τεχνολογία απαιτεί ομάδα υποστήριξης για την εύρυθμη λειτουργία του, τη μέγιστη αξιοποίησή του αλλά και το after-sales support, καθώς μόνο τότε μπορούμε να εγγυηθούμε την επιτυχία του.

 

Πώς οι αυτοματοποιημένες λύσεις που προσφέρετε μπορούν να ωφελήσουν τις επιχειρήσεις στα θέματα της μείωσης κόστους και της ασφάλειας των εργαζομένων;

Καταρχάς, η αυτοματοποίηση και η χρήση ρομποτικών συστημάτων δημιουργεί ευελιξία σε αυξομειώσεις ζήτησης και παραγωγής. Με τη χρήση έξυπνου λογισμικού και κατάλληλων αλγορίθμων, μια επιχείρηση ανταποκρίνεται γρήγορα στις ανάγκες της αγοράς, αυξάνοντας ή μειώνοντας αντίστοιχα τις ροές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Επιπλέον, όταν έχουμε διακίνηση πολλών και ποικίλλων κωδικών, διαφορετικών αντικειμένων, σε διαφορετικά σχήματα/ διαστάσεις , μεγέθη και βάρη, η προετοιμασία της αποστολής τους γίνεται εξαιρετικά σύνθετη και χρονοβόρα. Σε αυτές τις περιπτώσεις προτείνονται λύσεις με αυτόματα συστήματα G2P (goods to person), AMRs & AGVs, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν ώστε να επιλύσουν το πρόβλημα. Συνεπώς, οι επιχειρήσεις που υιοθετούν την αυτοματοποίηση και τη χρήση ρομποτικών συστημάτων έχουν ένα σημαντικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η χρήση 3D Shuttles, τα οποία προσφέρουν ταχύτητα διαχείρισης παλετών με απρόσκοπτη λειτουργία 24/7 χωρίς «downtimes» και απόλυτη ακρίβεια εξαλείφοντας λάθη στη διαδικασία παραγγελιών, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Σημαντικό δε πλεονέκτημα της λύσης είναι και η μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας αφού μπορούν να λειτουργήσουν και σε θαλάμους κατάψυξης έως -25C°. στηρίζοντας την αειφόρο ανάπτυξη της επιχείρησης με εφαρμογές που μειώνουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα και δίνοντας την καλύτερη απάντηση στην επιτακτική ανάγκη της εποχής για περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Και βέβαια πολύ σημαντικό πλεονέκτημα μιας αποθήκης που στηρίζεται σε σύγχρονα συστήματα λειτουργίας είναι ότι προσφέρει ασφαλές περιβάλλον εργασίας.

Πιστεύετε πως και οι μικρότερες επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από τις νέες τεχνολογίες;

Αν κρίνουμε από το δικό μας πελατολόγιο, ομολογώ ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν είναι πολυεθνικές αλλά υγιείς, ελληνικές αναπτυσσόμενες παραγωγικές και retail εταιρείες, οι οποίες επενδύουν με σταθερό ρυθμό απολαμβάνοντας τα οφέλη των ολοκληρωμένων και ποιοτικών λύσεων που τους προσφέρουμε. Ενδεικτικά σας αναφέρω πρόσφατα έργα μας:

1. Αυτοματοποίηση στη μονάδα παραγωγής της μπύρας ΒΕΡΓΙΝΑ, Ζυθοποιία Θράκης.
2. Αυτοματοποίηση αποθήκης στη μονάδα τυποποίησης ελιών DEAS SA
3. Αυτοματοποίηση αποθήκης στην Χαρτοποιία MAXI ΑΕ, Κατερίνη.
4. Αυτοματοποίηση αποθήκης στη SUNLIGHT στη Ξάνθη.
5. Ρομποτικό σύστημα διαλογής στην εταιρία GOLDAIR.
6. Ε-commerce εφαρμογή στην EVOFARM Ρουμανίας, εταιρία διανομής φαρμάκων.
7. Αυτοματοποίηση αποθήκης με στην εταιρία VICKO

Πιστεύετε πως όσες επιχειρήσεις δεν καταφέρουν να ακολουθήσουν το ρεύμα του ψηφιακού μετασχηματισμού, θα έχουν μέλλον;

Η αυτοματοποίηση και η χρήση ΑΙ φέρνουν ταχύτητα, αποδοτικότητα, μειωμένα λειτουργικά κόστη και ασφαλέστερο περιβάλλον εργασίας. Αποτελούν λοιπόν, μοχλό ανάπτυξης και σίγουρα οι επιχειρήσεις που δεν θα ακολουθήσουν τη νέα εποχή θα χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Ως εκ τούτου, για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις ( retail & 3PL ) να ανταπεξέλθουν στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των τελικών πελατών θα πρέπει: α) να αποκτήσουν ψηφιακή κουλτούρα, β) να αναδιοργανώσουν τις διαδικασίες τους, γ) να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους και να προσελκύσουν στελέχη με εμπειρία και εξειδίκευση, δ) να επενδύσουν σε αυτοματισμούς και έξυπνα συστήματα.

TOP